Saturday, September 22, 2012
Ini ajer..
Wash up muka cepat-cepat, intai lemari es, tengok apa yang ada untuk dimasak dengan segera.. Kalau bab segera nie, tanya dgn kiddos, maggie menjadi jawapan utama.. Hahahaha.. Lega, seb baik ada lagi karipap frozen dan dimsum segera..
Ini ajer la yang bakal menjadi santapan minum petang sekeluarga.. اَلْحَمْدُلِلّهِ, by 6pm, semuanya sempat disediakan dan tggu untuk dingap..
*rasa bersalah sbb tertido di ptg hari.. :( kalo tak da tentu ptg nie dpt makan cream puff...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Thursday, September 13, 2012
Bila da Free!
Angan-angan kan FREE... Bila free tu, boleh ler nak angan-angankan sesuatu yang lebih baik dari yang kita miliki. Macam aku sendiri, aku mengangan-angankan untuk memilik kereta Audi nie... Hamik ko... Tak beragak punya angan-angan... Kot-kot nak miliki keta "fancing horse" atau porche, memang diluar dari kotak pemikiran lah! Bekerja sampai pencen pun blom tentu mampu nak membeli tayarnya.. Hahahaha..
Cuba korang bayangkan, nak angan-angan pun kena bayar.. Alamatnya, jangankan keta audi nie nak diangankan, nak angankan keta Toyota Vios pun pikir namploh kali. Hehehe.. Tapi kadangkala, dari angan-angan nie lah boleh menguatkan semangat kita nak ubah gaya hidup, nak melakukan anjakan paradigma (amik ko da kuar istilah 2 hebat) dalam diri..
Apapun.. Selamat berangan-angan buat korang..
*tetiba teringat lagu "Angan-angan" nyanyian Raja Ema.. Tapi tu angan-angan nak carik pasangan..
Hikssssss #aptb
Wednesday, August 15, 2012
Monday, July 23, 2012
Bibikless
Hari ini da 3 hari aku bekerja tanpa bibik. Rasanya tak matipun tak de bibik, cuma letih sikit la.. Iya lah, untuk meng"handle" 4 anak sekali gus tanpa bantuan ada masa, mengah gak..
Alhamdulillah, anak-anak dara boleh diharap ( walaupun ada masanya terpaksa membebelization). Tuan Besor pun ada membantu.. Bukanlah aku nie tak reti langsung buat kerja rumah, cuma komitmen bekerja dan membesarkan anak-anak dalam masa yang sama, perlukan kesabaran yang tinggi..
Ikut hati memang dah tak nak pakai bibik, tapi Tuan besor nak carik gak.. Tak sampai hati kot nak tgk isterinya nie keletihan ( jangan muntah..). Tapi perlu jugak ada bibik. Kerja kami suami isteri tak tentu masa. Kalau Tuan Besor terlibat dgn kerja luar (especially Sukma) tak kan la nak tinggalkan aku sorang menguruskan anak-anak. Dah tentu-tentu bila Sukma ajer hampir sebulan kami ditinggalkan.
Bukanlah keterbegantungan sangat pada bibik, cuma buat peneman dan menjaga anak-anak di kala aku dan Tuan Besar tiada. Kerja-kerja rumah masih aku buat seperti biasa...
Chaiyok! Chaiyok! Best gak tak de bibik.. Nak seksi meksi pun tara hal lah!!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Tuesday, July 10, 2012
Satu Pilihan
Aku kini dipersimpangan,
Aku terikat dengan satu pilihan,
Aku BUNTU!
Kanan ataupun kiri,
Yang harus aku lalui,
Kedua-duanya penuh berliku,
Kedua-duanya penuh onak dan duri
Namun,
Pengakhirannya satu destinasi yang sama,
Destinasi kebahagian...
Yang membezakan persimpangan ini,
Kesabaran dan ketabahan aku untuk melaluinya,
Mungkin dipersimpangan itu,
Penuh onak dan duri,
Mungkin dipersimpangan ini,
Penuh ranjau dan liku,
Kuatkah aku?
Mampukah aku?
Cekalkah aku?
Tabahkah aku?
Sanggupkah aku?
Berkorban demi penghujung yang belum pasti,
Adakah ianya akan aku miliki?
Perlukah aku berserah?
Sedangkan itu yang aku Dambakan?
Lantas,
Aku bangun,
Bermohon padaMu Ya Rahman
Bersujud kepadaMu Ya Rahim,
Bermunajat kepadaMu Ya Rabb,
Berserah kepadaMu Ya Allah...
Namun yang pasti,
Hanya Istikharah jawapan kepada semua ini...
Ya Allah,
Jika ini dugaan dan cabaranMu,
Yang harus aku tempuhi,
Jika ini ujian dariMu untuk HambaMu ini,
Aku Redha,
Aku Pasrah..
Kerna ku tahu,
KAU yang Maha Mengetahui Semua ini...
Kerana setiap kejadian ini
Sudah tertulis sejak azali...
Aminnnn...
09.30am
09072012
Bukit Aman
