Wednesday, March 23, 2011

Tolong Hentikan

La nie bermacam-macam pesen ada..
Bermacam-macam cutting ada..
Cutting yg bwh pusat, cutting atas vontot, Low Cut, Carrot cut,
Sume ada..

Tak kisah lah kalo ko nak bergaya tara mana sekalipun, tapi kalau da mcam gangguan kepada mata
yang terutamanya pada kaum lelaki, baik korang pikirkan balik camne cara nak berpakaian..


Masalahnye bukan ajer kaum lelaki yg semak mata... Aku pun tgk SEMAK...
Aku da pernah nampak kejadian yg wat aku sakit mata.. Masa kejadian nie berlaku,  di mekdi PKNS. Aku tgk yg si pemakainye pun aku rasa tak selesa! Kenapa aku ckp tak selesa...? kekejap tarik suar, kalau tak tarik suar, tarik baju nak kasi tutup cik von tuh! Aku dgn Rinn dok gelak tgk.. da mcm beruk kena belacan pun ada.. Asyik nak menarik baju dgn suar ajer... mamat2 kat sekeliling mcm dpt tgk mende free ajer ... CUCI MATA  ek korang...! Terutama yg keje Mekdi tu.. kekejap lap meja..

Tau tak korang yang korang pakai ni boleh di kategorikan sebagai gangguan seksual. Jangan ingat lelaki ajer yg leh wat gangguan seksual tau.. Perempuan pun ada! Dan yg penting sekali gangguan seksual tu bukan bermaksud dgn sentuhan ajer! Perlakuan, Perbuatan pun boleh diambil kira..

Lagi satu, kalo korang da pakai mcm nie, jgn salahkan diri korang kalo kena ROGOL...

OLEH ITU, BERFIKIRAN WARASLAH DALAM MEMILIH PAKAIAN!


gambar kredit to : Oh! Media Facebook



yg nie gambar pakai seluar bawah pusat .. mmg cantik kalau pemakainye cantik... tp kalau yg pakai tu spare tayar berlipat2... ghentikan la.. dah la sakit mata... bertambah2 sakit lgi mata tgk... sian mata itu..!
( takde niat ek nak hina FD)



cuba pulak yg pakai suar mcm nie.. dah la nampak spentot... haru ajer tgk.... dah la tu spare tyre boleh tahan tebal nye...





yg nie pulak lagi haru biru... aku pun tak tau motif si pemakai pakai suar mcm nie...?


3 gambar  diatas : kredit to uncel Google..









tapi, dua gambar di atas nie aku terima dari email... mmg tak leh blah.... motif pakai suar nie sajer nak tunjuk von ker atau tak perasan ker, atau PERASAN VON tu cantik... lelagi kalau VON yg baru pas bersalin, Pehrasan la Von Tu  cantik...

Apa pun.. ni bukan n3 menyindir... Ini n3 utk renungan dan peringtan... Memana yg tgh pakai suar tgh baca n3 nie, sile lah check paras suar anda.! Buatnye ternampak sepender berkepam ker, terkoyak ker, tak ke MALU....! Buat abg2 aji, tgk-tgkkan la bini, nnt org mengata bini abg aji,  buat malu abg aji ajer nanti...


p.s: jgn tny aku milik saper kah VON itu... aku tak kenal pun tuan empunye badan... Harap Maklum... lg pun aku kan da khabarkan dapat dari hebahan email...sekarang  kan la nie style amik bhn email, KOPIPES jd n3....

6 comments:

  1. perghhhhhhhh...macam kenalllll jer

    ReplyDelete
  2. UmiMia,
    hahahaha.. susah nak jwb... terbaek dpt tgk...

    ReplyDelete
  3. mcm pernah bisa kulihat von tu..seb baik x berkerakkkkkk!!! hohohho

    ReplyDelete
  4. uish..hebat arr entry ni kak...bagus tuk beri kesedaran..peace ;)

    ReplyDelete
  5. uish..hebat arr entry ni kak..
    bagus tuk bagi kesedaran..
    good job!!

    ReplyDelete