Wednesday, March 28, 2012

Wordless Wednesday - Simsim pun frust dgn Lisa Surihani

Monday, March 19, 2012

Kena Suap!

Tak faham aku sekarang nie! Kenapa semua benda nak disuap, nak dicarikkan, nak dikasi. Bukannya takde kemudahan. Sikit2 tanya... Sikit-sikit mintak... Sikit-sikit nak... Benda sikit-sikit, lama-lama kalau kumpul jadi banyak...


Come on la, kita bukan nya budak sekolah yang nak di spoon feeding kan... Nak disuap, dikasi, di carikan... Semua kemudahan dah ada, internet & teknologi dihujung jari... Orang, kalau dah lama-lama pun naik menyampah. Kalau benda yang kita mintak tu untuk kegunaan atau menjadi rutin kerja kita selalu, cuba lah carik inisiatif kita sendiri. Kalau dah dapat tu simpan atau 'save' jika perlu. Kalau maklumat yang kita nak tu ada dalam internet, carik ajer la.... Nie kejap-kejap tanya... Macam lah tak de kemudahan internet tu.


Sekali dua tu boleh gak aku tolong, tapi kalau da kerap, jgn terkejut tetiba aku melenting... Senang citer mcm nie la..... Kalau nak maklumat, google ajer la... Sekali dua boleh la tanya, kalau lelebih org pun geram gak....


Sekian bebelan aku ini... Penat melayan karenah org yg semuanya nak disuap... Nak diberi...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Friday, March 2, 2012

boleh la...

Hari nie aku bertugas di Sunway Pyramid.. Bile tengahari, mula le mengagau nak makan apa.. Aku nie kalo sensorang pun tarak hal la nak lepak mana... Pusing punya pusing, tekak nie memilih secret Recipe... Ingat nak makan nasi goreng thai.. Tapi frust sgt sebab not available..  Pilih pilak fish n chip... Pun da abis stok.... Grrrrrr... Nak tak nak, amik la chicken mushroom rice..


Kalo ko tanya tekak aku nie la, boleh la nak terima kalo terdesak atau lapar sangat. Namanya nak meng"repeat" order... IDOK ler....


Gtg...


Keja dah nak mula.....


Published with Blogger-droid v2.0.4

Saturday, February 25, 2012

Futsal....

Hari nie ada game futsal... Da lama rasanya tak aktif balik dalam sport ajer... Da tinggalkan berkurun lamanya.. Dah tak fit rasanya.... Tapi, sekali sekala main nie, puas hati gak... Badan berpelh, terasa ringan....


Rasanya nak start bersukan balik... Nak mula dengan jogging.... Setakat main bowling, tak de la berpeluh sangat...


Wish me luck..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tuesday, February 21, 2012

Busy ya amat

Hari nie busy sesangat. Nak blog walking pun tak sempat. Nak update twitter lagi la tak sempat. Selagi 5S tak selesai, selagi tu banyak tugasan yang menghambat.


Roll Call pada Khamis lepas, aku diamanahkan untuk buat sistem filing yang baru dan seragam. Baru hari nie sempat kumpul data dulu. Petangnya baru start rangka sistem. Alhamdulillah, dari first process hingga sekarang nie belum ada lagi masalah yang timbul. Aku nie tak de la reti sgt bab sistem nie. Cuma guna basic ajer... Buat guna MS Acess ajer... Ada dua lg seksyen fail yang tak settle lg buat form nya...


Seronok gak bila berpeluang explore benda-benda yang jarang kita guna nie. Harap-harap aku dapat siapkan sebelum 27haribulan nie,  sebab 29hb dah audit. Eh! Tahun nie tahun lompat rupanya...


Toing.... Toing..... :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4