Friday, November 6, 2009

kisah maid – ~* Sehari sebelum Kejadian*~ Part 5

~* ok.. aku sambung.... ada orang komplen... bacer citer 3 minit ajer... nak tgg sambungan 24 jam...*~ :)


terus aku suh maid aku kuar kan semua barang yangdia ada.. tak kira la ko da simpan dlm beg ker tak aku nak gak peksa.... tapi sambil tuh mulut aku nie membebel la... non stop...  kalau org wat rapping... silap ari bula aku leh ganti kumpulan ahli fikir lak... hik hik hik...

satu satu beg aku punggah... sume aku tny...

nmpk baju pelik ajer aku tny..

aku: baju nie mana dapat...?
bibik: yg nie kakak m bagi ( jiran aku yg lani tolong jaga anak aku...)
aku :tak per nnt sy tepon tny...[ on de spot aku tepon tnya.... ]

~* pot pet pot pet...*~

kompom betul ape yg dia ckp....
aku: nie mana dapat suar jin nie... baru lagi...
bibik: wan bagi....
aku : wan mana?
bibik: wan selayang bu'...[ on de spot aku tepon tnya.... ]

~* pot pet pot pet...*~

mak: nape ko tny...?
aku: nak pastikan ajer... la nie da wat perangai.. .. nnt o'ol ( my nick name dgn family aku..) citer.. [masa nie aku wat loudspeaker... ]


kompom betul ape yg dia ckp....

 abis sume baju aku punggah... beg, poket suar sume aku check...

aku: kamu tau tak bik... saya tak pernah selongkar beg maid2 saya sebelum nie... ini... ini kali pertama .. tau tak...! tak sedar di untung betul....!  baju raya kamu saya beli... cuba kamu tgk pembantu kak S tu... mana ada baju raya.. beli sendiri lagi...
~* sipolan tu wat muke takde prasaaan- tensen aku tgk...*~

aku: nie saya nak tny.... kamu ada pukul anak saya tak...?
bibik: takde bu'...
 aku: kalau saya kata ada mcmana? kamu ada kan cubit kak lang kan masa mkn tadi...?
bibik:  takde bu' betul....
aku: kepala hotak ko... nak menipu lagi.... KAK LANG... mari sini..( aku menjerit mcm tarzan) duk sini.. bibik ada cubit kak lang tak ari nie.... jgn takut ummi ada... dia tak leh pukul, tak leh cubit kak lang... ummi bayar gaji dia... tak yah takut!
 kak lang: ada... masa mkn ( smbl taku takut...) [ aku suh kak lang keluar - aku tak nak anak aku tgk aku marah dlm situasi yg tidak baik begini- futhermore aku taknak nnt dia terikut/terpengaruh]
 aku: kamu nak kata apa bik... tgk nie... smpi lebam.... aku pun tak wat mcm nie kat anak aku... ko saper nak cubit anak aku... ada aku suruh...? ( masa nie aku rasa jiran keliling umah da dgr da...)
bibik: tadi masa mkn saya cubit siket ajer...
aku: sikit aje? lebam nie kamu kata sikit..? kenapa kamu cubit dia...? kenapa...?
~ sambung lagi yea...~ ada kerja perlu di selesaikan... la nie da takde maid, sume keje nak kena wat sendiri sume...


0 kelopak mawar:

Post a Comment