Tuesday, May 12, 2009

cerita ceriti ceritu…

sepanjang aku tak hapdet blog nie aku bz … sgn persiapan myman nak g umrah, pastu dgn kenduri doa selamat utk myman, pastu ada tournament boeling (  mcm por ajer) so nak citer sesatu tu memang tak dan la.. yea la… since myman dah tak susah gak la nak handle…. besa la, besa ada org yg boleh membantu… la nie g pasar kena sendiri ( bukan nye tak boleh.. tapi kalau myman g sama leh jadi tukang pegang barang) g urus kan duit yuran sekolah twin, duit van utk along dgn twin, pastu kire jadi runner la… sume sendiri… sebenarnya bukan tak boleh.. cuma malas terlebey.. lucky myman dapat aku, sebab dah besa survive ( kata lain kena tinggal) ala.. dalam setahun tua 2-3 kali kena tggl la.. bukan sehari dua.. kalau ada game SUKMA mau sebulan, kalau FESMAS seminggu ke 2 minggu… so kira dah tegar kena tggl la… sbb ada gak di sekeliling aku ( identiti dirahsiakan) kemana cik abe g nak ikut sbb takut tggl tak pun abis jemput sanak saudara buat teman… mungkin kau dah dilatih… ( masa pantang kan along baru 2 minggu myman kena Fly ker sabah sbb SUKMA kat sana) ko bayangkan.. seb baik tak meroyan aku… so bile dah di train mcm nie.. takde la nak manja manja sgt.. cume kengkadang tu tebiat aje…
tapi bile pikir balik nnt sure myman bebel gak… paling tudak dia cakap…
“ reti pun ayang nak g pasar sendiri… nape selama nie nak tgg abang…?”
aku dah ready jawapan dah kalu statement tu kuar….
“ ala.. saje jer… kan dalam umah tangga tu kena ada tolong menolong….
ayang tolong amik sayur… abang tolong la bayar…”
korang agak- agak…
a. myman diam
b. myman menjawab…” ayang nie abg cakap ade aje jawapan “
c. myman sengih mcm kerang busuk
d. myman membebel sambung balik…
korang jawab la …..
masa n3 nie di publish myman dah selamat samapi di tanah air…..

1 comment:

  1. tettt...! haha...sedangkan lidah lagi tergeget...ngeh ngehh ngehhh :P

    ReplyDelete