Wednesday, August 3, 2011

Teka-teki Teka tekuk

Korang layan kan ajer video teka teki nie ek...
Perangai si Haziq bila dah pandai mengikut kakak dan abangya bertekakteka-teki
Ada ajer karenah dia. Balik selayang hari tu abis Atok Mat dia kena tanya soalan nie..


Yang sebenarnya dia ada bagi 2 versi teka-teki.
Versi Pertama

Soalan nie dibagi kat aku masa Tuan Besor Outstation di Terengganu

Haziq : Banyak-banyak kuih, kuih apa yang tak jual
Aku   :  Kuih tak jual...? Entah la... kuih aper yer..
( * mode malas nak melayan sebab tengah berBBM dengan tuan Besor)
Haziq : Kuih Itik la....
Aku    : Kenapa pulak kuih itik...
Haziq : Suka hati haziq la... haziq nak tanya...
 ** versi pertama ada banyak kesilapan menyusun ayat.. tu  sebab teka-teki dia tak menjadi...

So korang layan pulak versi kedua..


Versi Kedua

Versi kedua adalah soalan teka-teki sebenar. Memandangkan Haziq konpius, tu yang agaknya dia salah tanya soalan kat aku.. Tapi seb baik dia leh cover balik jawapannya....



video


 ** Rahsia soalan sebenar terbongkar apabila dia tanya soalan tu kat pakcik aku...

Boleh pulak macam tuh...!


1 comment: