Wednesday, August 24, 2011

Tragedi di Jusco Bukit Raja

Ahad lepas, aku berdua dengan Tuan Besor membeli belah keperluan kami berdua pula. Keperluan anak-anak sudah diselesaikan terlebih dahulu. Bermula dengan pencarian kasut dan baju Tuan Besor. Kesemuamya tiada masalah. Adatlah kalau shopping last minute, bila berkenan, saiz tak de... tak pun bila saiz ada, warna dan corak pula kurang digemari.  Setelah selesai mencari barang-barang Tuan Besar, Tuan Besar mengoffer aku untuk membeli kan apa-apa sahaja yang aku inginkan. Bagai orang mengantuk disorongkan tilam Vono, aku meminta untuk dibelikan sepasang kasut. Aku memang cerewet dalam membeli kasut, tak kira kasut kerja, sandal ataupun kasut jalan.Bermula dari kasut Primavera, POLO, Alain Delon, Bonia, Sembonia, Carlo Rino, Crocodile mahupun Scholl tiada yang menarik hati ku. Mahu ke butik Bonia agak lewat, memandang sudah petang. Beransur ke kaunter Cleef, harga agak murah dan ada diskaun yang berpatutan. Malahan pula kasutnya agak selesa. Ditambahkan lagi apabila  Jumaat lepas aku baru sahaja menyambar wadges dari jenama yang sama.



 Belek punya belek punya belek, aku berkenan dengan satu kasut heel berwarna grey. Mula la tragedi yang membuat aku hangen tak tentu hala. Ku pusing-pusing untuk mencari promoter, namun tiada kelihatan. Tuan Besor mula memanggil promoter dari kaunter sebelah. Namun dia tidak dapat menolong dan mencari promoter asal di kawasan rehat. Kata promoter tersebut, promoter Cleef akan attend aku sebentar lagi. Tunggu punya tunggu, hampir sepuluh minit, tiada yang datang. Darjah kehangenan aku mula meninggi. Kali ni ku panggil promoter yang lain dan meminta dia memanggilkan manager on duty. ( pada masa yang sama, aku layang kan email komplen ke customer service). Memang perangai aku, kalo orang tak leh deliver good service, pasti akan dapat harukan 7 pusingan. Aku da mula give up, Tuan Besar suruh aku mencari benda lain dahulu. FINE! Aku ikut kan jugak. Tapi, bila dah marah, semua dimataku nampak tak menarik. Baju yang cantik pun nampak tak cantik. Pusing-pusing, takde yang berkenan, almaklumlah hati da berkenan kat kasut yang satu tu..... 



  Email Pertama yang ku karang pada pukul 4.12 pm  ( sila klik untuk tumbesaran)


Kembali balik ke Kaunter Cleef, aku ternampak promoter yang ku panggil datang bersama "Manager On duty" . Terus Manager tersebut menanyakan masalah yang aku hadapi. Bagaikan mesigan memuntahkan peluru, begitu jualah persoalan yang ku tanya. dari ketiadaan promoter sehingga ketiadaan pengganti kubangkitkan. Jawapan dari Manager tu membuat aku merasa tidak puas hati...  " Tak cukup manpower, so tiada pengganti...!" Selamba aku sound.. " dalam musim perayaan nie, orang sibuk nak beli barang, bukan nak amik tahu masalah manpower. Itu masalah korang, bukan masalah pembeli... Lagipun, tak kan nak biar customer tunggu lama nak beli barang..."

Terdiam sat manager tu. Lantas dia menanyakan saiz kasut yang aku ingin kan dan terus mengambilnya di stor. Sementara menunggu kasut aku diambil, baru lah promoter sebenar muncul. TETAPI bukan SEORANG! Berdua bersama anaknya. Tanpa meminta maaf kerana membuat aku hangen dan menunggu, terus menanyakan apa yang aku mahukan. ( Pada Saat ini, email kedua tengah kukarang kepada aeon customer service.


Email ke dua yang di hantar pada 4.33pm ( sila klik untuk tumbesaran berganda)


Setelah mencuba kasut yang diinginkan, baru ku tahu rupanya kasut yang ku idamkan itu mendapat potongan 50%. Lantas main kenyit-kenyit mata dengan Tuan besar, ku ngendeng lagi sepasang kasut. Yeehaaa approve! 2 kasut aku dapat akibat tragedi ini. Kasut memujuk hati lara gamaknya.. 

Selesai dengan kasut, terus kami ke kaunter untuk membuat pembayaran. Nasib baik tak panjang sangat beraturnya. Tengah-tengah membuat pembayaran, aku mendapat panggilan telefon dari nombor yang tak ku kenali.  Lantas ku sambut panggilan tersebut dan ternyata, panggilan tersebut dari AEON Care line. Setelah menceritakan apa yang terjadi, aku amat berpuas hati dengan layanan dan penerangan yang diberi.  Sejuk hati bila aduan dijawab dengan kadar segera. Ucapan maaf pun dah cukup menyejukkan hati yang membara ini.




Email Jawapan dari AEON Care line. 

Tahniah untuk Jusco kerana memberi perkhidamatan yang begitu cemerlang dan pantas menangani aduan pelanggan.

0 kelopak mawar:

Post a Comment