Friday, March 27, 2009

first day - shoping

sampai hotel lebey kurang kul 1.00pm… check in walaupun bilik tak ready… tgglkan all the lugage kat bilik khas then g tour ( pergh… ayat poyo’s aje) seb baik kursus kali nie dgn member HQ… so ada la kawan… kebetulan member hq nie plak kwn yg duk sini… so ape lagi…. berjalan sakan la kami… kira datang ari nie utk duk senang lenang la sebab mlm tak de kelas… first destinasi Kak Nor bawak kami g Plaza… kire mcm arked Mara la…. kat sini bnyk kain batik ler dgn baju kemeja… kalu yg kat tesco ke giant yg jual kat booth both tu dalam rege 40 – 50 hengget boleh dapat dlm 20 hengget aje… aku grab satu untuk myman… lg pun dia tgh usha kemeja lengan pendek …. aku nie selalu belikan t-shirt aje… dah la manyak cerewet kalu nak beli kemeja… tapi kengkadang aku blasah gak… main beli aje… bile dia jarang pakai mula la aku mem”bebel”ization jap… opsssss… termerapu plak…… untuk aku, aku amik kain batik selai aje… itu pun sebab nak match kan dgn baju kebaya yg bonda aku beli  kan jakarta ari tu… taun lepas lagi bonda aku belikan tak gak aku antor tailor sebab kain nya takde…so kire kos untuk sopping nie 30 hennget aje la…. pastu  pusing2 balik hotel…. terus masuk bilik.. tpi yg tak best nye bilik  member aku dah siap bilik aku kemas lagi… ek elleeee… tensen… baghu ingat nak landing… so aku numpang la bilik kawan aku tu si faida dgn kak ina… lepas dapat kol dari front opis kata bilik dah siap… desup aku masuk bilik… waaaaaaaaaaa… nikmatnya dunia…. tapi tak lama… perah susu ( eh ? pump la- perah mcm cow la plak…)  terus kuar… panngil cab… first destination g bank dulu… ( cucuk dinding la… apa lagi…- kan dah gaji… walawei…. org gomen dah gaji)

pastu g la window sopping abis sume kedai aku masuk… yg ada jual VISION sume aku usha… hmmm tak tau nak beli set yang mana… kat umah aku pakai periuk cap boye aje…  kalu beli yg kecik mcm nanti rugi plak… dah la tu bnyk lak set yg 3 bersaudara tu ( org pompuan mesti paham term nie kan…?) ada yg 229 hengget, 279 hengget 329 hengget… yg lagi mahal pun ada… so tak tau nak beli yg mana… siap ber3G dgn myman… udah nye… “ ikut ayang la nak beli camne… yg  nak pakai ayang.. mana lah abang tau…” hah! itulah dialog yg myman ucapkan… apa lagi harus la tanduk ku kuar.. lg pun myman dah bukak mulut nak sponsor… kalu nak tau aku ngidam mangkuk VISION tu dari pas kawen lagi… tapi tak kesampaian… waktu bonuslink ada promosi … point tak cukup… waktu point dah melimpah ruah tak de plak nak muncul… sabor aje la… abis sume kedai aku usha… abis sume KEDAI HAJI ISMAIL GROUP aku masuk…. ekcelli ada bnyk cawangan tapi tak de la jauh benor, dokat ajo… tapi tak beli lagi……

dalam berjalan masuk kedai… aku g la kedai jual ikan bilis, sotong kering tu… aku beli la sket… rabak 10 hengget… malas nak beli bnyk sebab beg aku tu dah ler berat…dgn hasil perahan lagi… tu la sebabnya aku tak leh nak amik tempahan org…..  lepas tu kami terus kesini

…..

 

 

…….

……

 

 

 

 

……

 

DSCN2759

tau kan apa nama nye…..? reti bacakan……

 

kat sini banyak la ceklat meklat ( ade ke term nie…?) daim ker, ferero rocher ke… segala mak nenek tok unyang sume ada… pinggan mangkuk apa lagi…. harus la ku intai…. lagi pun kat sini aku nak grab garou kecik yg ada gold plated sket kat ujung tu… ala garpu utk mkn buah tu la… myman yang suruh.. lagi pun set yang lain dah cukup dah…… dalam nak amik garpu dgn vision tu sempat gak aku sambor senduk mak nenek yang lain……

dan hasil nye….

 

 

 

……

 

 

…..

 

 

……

 

 DSCN2755 

dua pladtik di belakang tu ada lah milik ku…!  dan dua yang depan tu adalah milik….

jeng jeng jeng……..

 

…….

 

…….

……

 

DSCN2757

milik Faida… tapi bungkusan ku tetap yg terbesar…

kat sini aku belanja RM 370…… huwaaaaaaaaaaaaa

sob sob sob… bnyk tu… aku blom lagi beli ceklat….

total aku belanja ari nie adalah 410 hengget… alamak… kijap nye abis duit ku… seb baik myman janji nak sponsor….. pastu terus balik… jgn nak ngade ngade… dah dapat set vision udah… kang tak bervision lak myman duit dia abis kopak aku keje kan……

 

p/s: perggghhhhhhhh……….. panjang nye entri nie… kire mcm cipta rekod n3 terpanjang  sepanjang aku jadi blogger yg tak berapa tegar… wakakkakakakka clap clap untuk aku…..




0 kelopak mawar:

Post a Comment