Wednesday, February 17, 2010

kisah maid – ~* Sehari sebelum Kejadian*~ Part 6

perghhhhh 3 bulan baru nak bersambung…. agak agak ada ker orang nak baca ek…?
tak pe la…mungkin citer nie akan jadi rujukan atau sebagai satu memori utk anak-anak aku…
sambung balik ek….

kan episod sebelum nie aku tanya naper dia cubit kak lang…
ko tau ape jawab si babi bibik tu.
bibik:  kak lang nakal buk… masa makan dia bising….
aku: ko jangan nak menipu…. aku tau bukan sebab tu…. ko kuar dari bilik ko, ko ke dapur terus ko cubit…. betul ker tak…?
bibik: tak buk… betul.. kak lang bising…
aku: abis tu tak kan sampai nak mencubit… selama n ie dgn saya dia bising pun tak de nye aku nak mencubit… kalau dia bising pun bukannye menyusahkan ko…. bukan nye dia bergaduh pun…
  ~si bibik tu diam…~

 ~ aku lagi hilang sabar~
aku: baik ko ngaku… ko sajeje cubit kan…? sbb dia bising ganggu ko bergayut kan!
bibik: yea buk…
aku: cuba ko cakap…. ko ada pukul tak yang lain…
bibik: takde buk….
aku: tgk tu nak menipu lagi… dasar pembohong….ku kalau nak menipu pun jgn dgn aku… aku tak bodoh mcm ko…. sekali dua mungkin ko boleh menipu.. kalu ketiga mmg ko carik nahas !
~ masa nie mmg aku da menjerit…. meroyan… geram tgk muka dia yang mcm selamba babi ajer tak de rasa bersalah~
aku; kalau aku cakap ko ada rotan abg ngah ko nak ngaku…?
bibik: tak de buk… betul.. saya cubit kak lang ajer…
aku: ko jgn nak nipu… kang aku bukak kamera kat umah nie…. terbongkar rahsia ko…. ~ ( umah aku mana ada cctv- sajer gertak bg dia takut)~
bibik: jgn buk… jgn bukak .. nnt sy malu…
aku: tau malu… biar satu m’sia tau perangai maid indon yang tak tau malu… tak sedar di untung…! biar kerajaan indon tau rakyatnya kat sini macam setan…. orang layan baik.. ko buat mcm nie…! aku akan buat ko malu kat indon … nnt aku tepon keluarga ko…
bibik: jgn buk…. nnt keluarga saya malu…
aku: tau malu…! abis yg ko buat nie tak pikir la….! tujuan ko keje nak aper…? nak carik duit ke nak memant*t…?
~ siyes… aku mencarut tak hengat donia….~

nnt sambung ek… ada keje sket……



1 comment:

  1. lama gile tggu akak sambung cite ni!! heheheh

    ReplyDelete