Wednesday, February 24, 2010

Surat terbukak untuk seseorang..

mcmana nak mula ek…?

kerja di tempat baru…

Alhamdulillah…
suasana kerja much better..

walaupun tempat tak secanggih pejabat lama..
tapi aku rasa seronok kerja kat sini…
beban kerja mcm biasa ajer… ada kerja buat..
takde kerja, duduk bertenet..hahahhahahhaha

tapi orang tua tua ada kata…
tempat jatuh lagi di kenang…
inikan pulak tempat meronggeng…

di pejabat lama banyak mengajar aku tentang hidup, tentang kerja..
buat kak haiza, kak mira, kak wan, cik wani, en zam dan sume pegawai-pegawai yang banyak membantu…terima kasih berbanyak…

buat rakan rakan… kak chah, kak dah… , kwn kwn di  negeri, cc nita, naimah, kak liza dan semua nama tak di sebut… u all rock babeh… tima kasih bebanyak…
di pejabat baru..aku bukan seperti aku yang dulu…

follow the flow…

buat bodo pada perkara perkara yang malas nak dilayan…
aku jadi bukan aku sebenar… banyangkan… aku  ngaku aku tak pandai pasang PC… –huh! sesungguhnya bukan aku…

ini sebab pengalaman lalu…
bukan la niat aku nak cerita kat sini nak memalukan pihak “TU”  tapi sekadar nak berkongsi apa yang aku rasa… yang mungkin ada tak tau kebenarannya… mungkin cerita di pihak sana lain dari apa yang aku kena…

“Hormat?”
hormat dari segi umur, mungkin ada.. dari segi kerja… maap la… kata orang bersabar la… tapi nak sabar macamana….. kalau nama korang da buruk di mata boss.. ( dan ex boss pun) that mean kedua dua former boss aku.. apa korang rasa…? bile kebenaran tu di putar belit…let say… kerje tu korang pulun buat…. kononnye “dia” cakap arahan boss… korang pun buat la … at the end “dia” mengaku yg tu dia buat bile boss puji….  TAPI… bile kerje tu dia buat… dan boss kata salah… dia akan ada 2 kemungkinan jawapan…

1. dia ngaku kerje tu bukan dia buat.. that mean …AKU la buat… ( aku dgr mende nie dgn telinga aku sendiri…. )

2. dia ngaku dia buat.. tapi d “DIA” kata tak de kerjasama… aku tak nak tolong… padahal.. dia tak pernah mintak n tanya pun… at the end nama aku gak buruk..( it happend kat aku bile konon-kononnye ada la aset kat opis tu hilang..) 

so korang sure paham kan kenapa aku tak leh nak tolerate dgn dia… sebab ada ajer bende bende tu yang buat aku marah… even pernah boss ckp dlm meeting… kena tolong menolong ada kerja sama… buat semua tu amal jariah.. dapat pahala... in term of pahala.. ok fine.. tapi kalau da sampai pijak kepala….

better aku chow…

bila dipikir pikir balik…  pernah aku tak berbaik dgn sorang kakak… mungkin dgn apa yg di cerita… olehnya.. tapi at last akak tu cerita balik… see… kejap ajer Tuhan tunjuk…

masa hari hari terakhir boss ( Mr.T) ada blanjer kami mkn….  dan dia bagi pengakuan.. aku tak mcm yg lain… yg suka masuk bilik dia mengadu domba… cerita bukan bukan, buruk orang… dan hal ini boss aku ckp depan kakak yg pernah tak bertegur dgn aku…. dan hari hari terakhir boss aku tu gak baru dia sedar… tapi sayang semuanya sudah terlambat…..

hingga hari terakhir aku di pejabat itu.. mmg aku tak jumpa dan bermaafan… sbb aku rasa marah… nama aku tercalar kat boss atasan… ada dia menelefon aku.. tapi sengaja aku tak angkat..
biarla…

bagi aku lebih baik aku pergi dari menambahkan dosa aku dgn nya
ternyata pemergianku ku ke tempat baru  membawa seribu hikmah….



2 comments: