Monday, April 19, 2010

open table…

tt1

ini bukan open table nak blanjer… nie open table nak jual alat tulis… giler haper dengan anak nak berkira…
ini bukan kes berkira… aku start buat tindakan drastik nie bile dalam tempoh 4 bulan nie dah 5 biji kotak pensel warna lebur gitu ajer… dari kawan amik, salah letak, tertinggal… sume jenis alasan da dipenuhi… jadi nak menghukum, aku wat tindakan mcm nie. bila mcm ie baru dorang tau nak hargai barang barang…

yup… nmpk mcm kejam… kalau anak anak aku beli kat kedai buku pun lagi mahal… n blom tentu berkualiti… aku da g usha kedai buku dorang… mmg ada jual… mahal nak  mampos tp kualiti yilek pochik… jual pensil yg ada gambor kartun dora la, upin ipin la ben 10 la…. so aku ckp dgn kiddos… “ummi jual pensil steadler atau faber castle….  dgn harg 30 sen sebtg, kat kedai 80 sen…”so da tentu dorang nak beli dgn aku…

tapi bila buat mcm nie dorang mmg tau menghargai barang barang dorang… yea la… duit blanjer da kurang… lg pun dorang mmg bawak bekal g sekolah…. mcm duit blanjer along yg korang tgk… duit tu dia da masuk tabung… jadi kena advance  duit banjer esoknya…. so myman akan bg duit blanjer base pada apa yg tercatat.

pastu dorang boleh order in advance..mcm abg ngah bile nak beli pensel warna dia kumpul duit banjer utk 3 hari… dan yup..mmg aku ada subsidi sket nak tampung sume… aku buat mcm nie sbb nak dorang tau hargai barang disamping tau pasal duit dan kira-kiranya serta perancangan ttg duit dorang…





~ melentur buluh biar dari rebungnya~

0 kelopak mawar:

Post a Comment