Monday, November 24, 2008

satu kisah sedih

hmm camno aku nak citor... hah! cam nie la... masa aku gi jumpa GERGASI (Giant) aku terserempak la dgn segerombolan bebudak yg masih study... lantas aku teringat satu kisah lama yang berlaku disini gak.. lama tak lama dalam tahun lepas la kot... kisahnye camni...

aki gi makan dkt mahkamah makanan (food court), so ada la dlm 5 orang mamat a.k.a student poli la... so aku namakan mamat nie A, B, C, D, dan E. make it short, masa aku tgh makan mamat nie dtg la duk sebelah meja aku so aku dpt dgr la butir bicara dorang.

B : ko tak nak mkn ke A?

A : tak... aku jaga  tempat la..
(phm la tmpt mkn kat Gergasi Shah Alam camne)

so kengkawannya yg len tu g beli mkn..

nie yg sedih aku tgk...
mamat A tadi tu memula seluk poket kiri... kuar la segala keychain ( tu yg aku tau dia budak poli) duit besi dan beberapa helai kertas dan henpon yg tak tau abad keberapa... pastu seluk poket satu lagi... kuar duit yg kaler biru tak berapa helai dan berkeronyok... pastu tgk wallet.. aku perasan mcm dah tak de isi... huhuhuhu sedih lak aku tgk sambil A tadi kira duit yg ada mcm tak sampai lima hingget kot... elok dia abis kira duit member dia tadi pun sampai..

A: berapa ko amik nie?

B: 4 hengget setengah ...

ko tau lauk apa dia amik... nasi putih kuah kari dan ayam seketul ayam goreng tak salah aku..terus la si A nie p beli...

masa makan.... ya Allah sedih nya aku tgk mcm org lapar sgt...kejap aje abis.. tapi masa mkn tu sempat lagi aku dgr...

C : ko tak beli air ke...

A: tak nak la...

aku yg kat situ terus rasa sedih...sbb aku nampak dia mcm dah tak de duit nak beli air... kawan dia si B tu cerdik, sebat ayor si C, D dan E...

pastu abis aje mkn terus dorang blah dan si A tak minum ayor... heeeeee sedih tau masa tgk si A nie kira duit.. aku la... kalau takde kwn dia yg reramai tu mmg aku bagi duit utk beli ayor... aku dah pernah rasa susah tapi tak de la smpi susah camni... bila bincang  balik dgn myman dia kata neper tak mkn kat dewan mkn? persoalan aku poli ada provide makan? hmmmmm

0 kelopak mawar:

Post a Comment