Sunday, February 1, 2009

Roboh sudah pagar ku……

hahahhahaha tajuk… perghhhhhh mengancam jiwa…. bukan pagar umah yg roboh… tapi pagar mulut anak aku… gigi along dah hilang…. bukan satu tapi….. 3 batang…. tak dela patah sekaligus tapi dalam masa terdekat la… within one week …. 3 gigis ilang…. huahuahua… pastu leh mintak…
“ummi amik gambar along tak de gigi”
akupun layankan aje…. yang best nye… sebelum ilang 3 gigi nie ada la gigi bawah dia patah.. so dia siap suh simpan bawah bantal tunggu tooth fairy datang tuk amik gigi dia la…. aku pun gagah la ikut kehendak dia… bile tgh mlm bukan tooth fairy yg datang amik tapi si ikan pari (aku dgn myman) yang amik…  buh la singgit bawah bantal sebagai ganti… ni sume penangan citer higly town heroes ( channel 613) kat astro tu la…. tapi bila masuk gigi seterusnya rakde la aku nak layan… abis kalau sume patah agak agak brape duit aku yg terbang… pastu kena kali 3 la… kang adik adik dia punye turn … takkan aku tak layan… so make it short aku cakap kat along tooth fairy amik gigi yg first aje….
balik pada citer gigi yg 3 nie… gigi yh ketiga patah dia dah mula citer lain dah… since dia dah pandai baca buku citer omputih… habis dia terpengaruh…ada la aku beli buku citer 2 minute bedtime story.. adala pasal tooth fairy lagi…
besa time sebelum tidur memang suh dia gi berus gigi minum dulu…. abis aje dia gosok gigi….. sibuk dia tanya gigi dia yg patah tu mana… mana la aku tau… usaha dia carik…. pastu masa nak masuk tido… dia dah wat muka lain… la ape kehal lagi  nie….
rupannya dia cakap
“along tak gosok lagi gigi yg patah nie….”
aku dg blur nye….
“nak wat per…? gigi dah patah… takyah la nak gosok…. bukan nye laku pun”
see kurang asam nye jawapan mak dia kan…. aku ngan anak2 aku mmg cam tu…. siyes… mmg mcm dgn kengkwn …..
boleh dia jawab….
“tooth fairy nak amik gg yg cntk aje…”
“la mazhab mana la ko dgr nie along……”
“along baca buku citer ummi beli tu”
aku terpingga pingga la… no answer … aku tak tau nak ckp ape…. terus aku bolayan… suh dia tido…
last bile dia dah tido….. aku carik buku tu… mmg betul la apa yg along ckp… siap aku ckp dgn myman  itulah pengaruh buku…
DSCN2260
see gigi along dah ilang…
  DSCN2262
close up….
 DSCN2263
ala bughok nye…. tak yah senyum la along…
 DSCN2259 see…. susah la nak makan … gigi takde…

0 kelopak mawar:

Post a Comment