Wednesday, July 7, 2010

hati perut?

nie bukan tajuk pasal makan tau…
nie pasal sikap segeintir orang…
ekcelli bende nie berlaku dalam minggu lepas…
satu kes terkena kat kwn myman, satu lagi kat aku..
so korang renung renungkan lah….

TRAGEDI PERTAMA

lokasi : kedai makan ( time sarapan)

masa time nie myman n kwn dia ( biarlah aku gelar abg mat) tgh sarapan di sebuah restoran di Shah Alam… abg mat nie order la Mee Kari dan kebetulan dah last kopek nye… pas pelayan tu siapkan, dia tinggalkan kat meja serving sbb nak amik sudu. elok ajer nak amik mee kari tu, ada makhluk tu warga bukan malaysia, pompuan.. ( senang citer INDON- aku mmg geram dgn puak dorang nie pas kes maid aku tu la) selamba badak amik.. pelayan tu ckp la yg nie mee abg mat tu sambil menunjukkan ke arah abg mat… BOLEH DIA BUAT BODOH AJE… terus amik dan duduk makan…

* nie mengikut apa yg myman citer kat aku…  so aku lepas dgr ajer boleh terpikir.. mcm nie punya  orang pun ada…? betul tak berHATI PERUT langsung….

TRAGEDI KEDUA

yang nie plak menimpa kat aku n anak anak..

lokasi: TESCO SHAH ALAM

hari rabu minggu pas hari amik report card anak-anak aku… so cam besa la…
da amik report card boleh la boleh sesangat challo…..so berdesup la aku dgn kiddos ke opis myman…. mcm mcm plan da dirancang..tp disebabkan ada few bende yg tak settle lg… so myman suh aku bwk kiddos mkn dulu..
aku nie kan mmg pemaleh.. bwk ajela kiddos kat tesco sblh opis myman…smpi fudkot terus aku order mkn utk along dulu, sementara kembar tgh memikirkan nak mkn aper.. bile along nye order da siap, aku terus bwk kiddos ke meja 8 org yg berdekatan dgn tv n sinki. kat meja yg kitorang duduk tu, kat hujung kiri ada la satu dulang pinggan kotor, since kitorang duk belah kanan, kire no problemo la….
masa kiddos duk, aku terus order mkn aku n twin… since stall tu takde exchange, aku g la order air… masa order air aku da nampak satu makcik nie ( dlm umur 50- 60 an) duk di tempat kitorang… aku tak kisah la.. sebab tempat aku tu dia tak usik…
elok aku hntr air, aku tgk meja tu da penuh dgn family member dia ( ada lg 2 org n age lebih kurang). aku pun tak kisah lagi… sbb dorang duk mkn eskrem ajer…atas meje depa penuh dgn plastik shopping… elok letak air, aku g amik lak order aku n twin…
elok smpi kat meja aku..aku tgk dulang pinggan kotor t bebetul kat meja aku… sebelah makanan along… kebetulan bangla angkat pinggan tu ader.. aku suh dia amik pinggan kotor tu, tp mmg voice ku tuh high pitch gak la… smbl memandang makcik yg takde muka bersalah …
masa tu aku tgk along mcm tak selesa nak mkn… sepanjang aku mkn, aku tgk riak makcik tu… mmg selamba kodok ajer… ( tadi badak.. nie dah ganti kodok)
aku pikir gak.. kalau aku tegur makcik nie, mcm tak bagus lak.. lgpun anak2 aku ada.. cuma nie yg bermain kat benak aku…
1.makcik nie takde hati perut ker… letak pinggan kotor semasa budak tgh mkn?
2. tak terpikir ke yg dia menunjukkan contoh yg tak elok pada budak2 yg layak di gelar cucunya?
3. agaknye la.. dia mmg tak de perasan kot..
hmmmm.. renung-renungkan


0 kelopak mawar:

Post a Comment