Monday, July 12, 2010

tragedi ayam penyet

minggu nie ajer, 2 kali ku g mkn ayam penyet. pertama kali dgn Rinn, kali kedua dgn Dayang, Ain n Rinn. mmg hangen hanjeng betul dgn pelayan INDON nie…
first time pegi service superb…second time pegi…mcm laha#*t. aper tak nye,masa dorang serve mknan, boleh waitress tu sound, “kak, boleh ketepikan pinggan… padahal masatu sorg tgh minum n yg lenlain ada la wat hal sendiri.. aku tgh godek BB.. so bile kena sound tu sabaq la lagi… tragedi yg hampeh tu happen masa kitorng nak byr…
masa kat cashier ajer..

Pelayan : Maaf ye kak, kawan saya tertekan order ayam penyet satu ajer… nnt kita kira lain ajer yer dengan tax 5%..
aku: tak leh wat bil asing asing ker:
Pelayan: tak leh….nnt kalau tekan kat sini, dapur masak balik order tu.. ( sebijik mcm sistem kat mekdi… order baru dorang prepare..)
D: kalau mcm tu mcm mana tekan 1 kami leh dapat 2 ayam..
Pelayan: ohh itu kita suruh orang dapur masak …
*** pelayan tu sibuk nak kira  kira manual dgn resit tulis tgn kat belakang resit asal….
kitorang proprek la sesama sendiri..
“ ala mcm tak tahu dia nak kebas duit tu”
selamba badak ajer pelayan tu ckp..
“ kak,kalau saya nak menipun dah lama kena buang…”
*** ala.. ko menipu mana tokey kau tau… kalau dia tau da tentu kena sack…
hasil berkeras kitorang… senang ajer dia buat resit baru tmbhkan jumlah ayam tuh……
**** kitorang bukan  nak berkira sgt.. tapi bile pikir balik.. katakan satu set 10 hengget  kalau dia berjaya tipu  5 org sehari… brapa dia dapat…? sebulan..? pastu si pelayan tu dok berkeras tak leh cancel order kalau dia punch order satu lagi… sedangkan pengalaman aku keje mekdi sebelum nie boleh ajer… aper pelanggang tak leh cancel order ek?
so kalu korang mkn ayam penyet secara berjemaah.. ingat ingat la tragedi ini.. jgn amik mudah… jgn biar di tipu dek bangsa tuh!
kalu nak tau kat mana aku mkn… kat Restoran Api-Api Ayam Penyet seksyen 9, Shah Alam…



0 kelopak mawar:

Post a Comment