Sunday, December 14, 2008

bila... apabila... bagaimana..

ekceli aku tak tau nak buh tajuk ape... aku bantai buh tajuk nie.. kire ok la..
pernah tak korng jumpe dgn org yg peranganinya tak leh tgk org ada bende tu ker...
takleh nengok org lebih ker atau tek leh tgk org senang....?

aku pernah gak berdepan dgn situasi begini... kengkedang rimas la aku rasa..
contonhya kalau aku beli brg .... pastu ada polis pencen kat opis aku tu tanya memecam.
tau aje la polis pencen, tanya sampai akar umbi.. beli kat mana, berapa? hmmm alllo polis...
ko g siasat sendiri la... jenuh nak menjawab.... lagi satu perangai yg tak leh aku nak stand bile
bab membeli barang... besa la kalu pejabat gomen, pastu pompuan lak... bab jual menjual nie dah besa dah....hmm kalu kita amik kain atau ape aje mesti "dia" nak amik lebih...
pastu bile kita dah amik dulu , kalau dia  dah berkenan yg kita pegang mesti jenuh dia pujuk...
naik cayor taik telinga aku  dengor...

bagi aku jgn guna alasan dah tua, dah pangkat mak mak jadi kena hormat... ada masanya bila dah
melebihi tahap org tak kan bersabar.. sampai bila maaa? pikir la... jgn nak puas kan hati org kita sendiri
yang merana...! aku selalu cakap pada diri aku... puas kan diri sendiri dulu... ada masa nya kita perlu "selfish" tapi bergantung dgn saper la.... kalu dgn kawan sendiri nak mcm tu... sendiri mau ingat la....

ok... tutup bab tadi... nie plak aku nak citer pasal sorg kat opis aku tu yg soka salah guna brg opis... maksud aku bukan la aku tak de wat tapi yg nie melampau sgt... pinjam laptop opis, bawak balik umah, pastu install game anak, pastu buat keje personal, pastu bagi bini buat keje ehhhh... hallluuuuuuuu boleh ker? aku bukan main tuduh... masalahnya ari tu aku tolong check laptop opis aku sekali aku bukak....MASYA ALLAH...! dah wat cam reta sendiri... kalau pikir lojik la..... ko dah la pegawai aku ulang sekali lagi ... pegawai.... pegawai.. meh aku highligt kan PEGAWAI... allo brader, tak kan tak mampu beli... kami kerani yg gaji tak seberapa nie boleh katakan rata-rata ada laptop sendiri... jgn kata laptop.. desktop pun ada... macm tak lojik lak.... bini ko dah la "someone" aku ulang sekali lagi "someone" nak aku highlight kan ker.. "SOMEONE" berjawatan.... tak kan tak leh nak beli... bagi pendepat aku la tak de laptop, PC pun ok wat... di zaman la nie bebudak sume dah terer dah celik IT tau... tak kan itu nak kemut.... hmmmm memacam la... perangai org

0 kelopak mawar:

Post a Comment