Thursday, October 13, 2011

Sorry, Salah Anta

Baru-baru nie, masa Tuan Besor takde kat umah ( outstation kat Terengganu) aku dapatla satu sms yg memang tahap lahabau. Tuan yang menghantar nie agak tiga suku rasanya sebab nombor telefon dia dan aku memang sama, dan yang membezakannya adalah nombor provider.  Dah la sms berbaur lucah, pastu kurang ajar lak tuh...



Dengan tidak membuang masa, aku membalas dengan menyakan siapa kah tuan empunya nombor, disamping aku nak bagitahu yang aku nak membuat laporan polis. Kalau sms yang aku hantar nie dia balas balik dengan kata-kata yang lebih dasyat dan melampau, memang aku buat laporan polis.


Nasib dia memang baik, bila sms yang aku hantar, dia balas dengan jawapan yang agak kurang cerdik dan bersopan. Kenapa aku kata kurang cerdik...? Sebab, biasanya kita akan hantar sms kepada orang yang kita kenal, kita akan save  nombornya. Secondly, sms yang berbaur lucah atau lahabau atau gurauan seperti ini, akan dihantar kepada rakan-rakan dan sudah tentu, kita pilih dari nombor kawan-kawan yang telah kita save di dalam contact list kita.

So, dari sms yang dihantar ini, sudah pasti dapat diagak, yang empunya telefon nie memang randomly hantar dan hantar kepada nombor yang sama, cuma provider yang berbeza..


The next day, dengan menggunakan talian pejabat, aku menyiasat siapakah empunya nombor ini. Baru sahaja aku menyatakan yang aku dari Ibu Pejabat....... telefon terus diletak...! Nampak sangat yang tuan empunya nombor ini memang ada niat yang tersembunyi... 


6 comments:

  1. isk! kurang ajar betul main2 hntr mcm tu kat tah sape2 kan. nampak sgt tak de keje tu

    ReplyDelete
  2. hahahaa!!!.... da dpt tau blom sape org itu?.. jgn2 stalker baru...

    ReplyDelete
  3. wah!! siapakah punya angkara tu...

    ReplyDelete
  4. @Fara

    memang kurang ajar pun itu orang... huhuhu

    ReplyDelete
  5. @RinnAzrinah

    Tak tahu saper... tapi orang tu da tak berani angkat phone

    ReplyDelete
  6. @madammondoq

    maybe orang tu sex maniac.. tu yang sesuka hati ajer hantar..

    ReplyDelete