Wednesday, July 1, 2009

meh jemur baju

“mari kawan kawan ummi…
ari ini kita belajar cara-cara nak jemur baju…
pesanan saya tolong abai persekitaran yg bersepah itu…
sekian….”         - Haziq-
korang tgk la gelagat anak bujang aku nie… since sume adik badiknye g sekolah… tggl hny dia ajo… bnyk mende la dia buat…. Frankly speaking la..( Or writting..?) haziq mmg suke menolong dan memang ringan tulang ( hopefully smpi besar la… - Amin…) balik ajo keja aje gegas dia tolong masukkan  tudung or stokin babahnye dalam bakul laundry…. pastu kalau kitorang abis mkn ( umah aku pakai meja jepun so kami duk atas bantal aje lo…)  kalau  bantal tu sepah sepah sibuk la dia tlg kemas….  gigih  la dia kemas… dgn mulutnya membebel… pah pah pah…… (makna nye sepah sepah la..0 pastu cuba tny saper wat ( buat.)…? mesti jawabnya Babah… waaaahhhhhh harus aku gelak… babah yg buat..

DSCN3405

kwn kwn … mula mula pastikan  tiang yg nak dipakai itu kuat dan kukuh…

 DSCN3406

dan saya harus la buat muka sengal saya untuk ummi amik gambar…

DSCN3402

kain yg sy pegang itu harus la di bawak berjalan jalan ….
 DSCN3403

kwn-kwn…. mari kita kibas kain ini supaya ia menjadi kurang berkedut…
 DSCN3404

baru la kita menjemur kain itu….

korang tgk la gelagat  budak tecik nie…  kalau dilarang mula la dia wat perangai nye melalak..( mana tumpah nye kuah kalau tak ke pinggan…) kalau dilayan makin bertambahlah keje kite… lagu satu habit dia suka main lesung batu… kalau kita tgh menumbuk.. dia pun nak wat sama….
heeeeeeeeeeeee macam macam la si haziq nie…!




0 kelopak mawar:

Post a Comment