Monday, July 13, 2009

@ SUKSES - Badminton

Hari nie  (Ahad) aku follow myman g cover event SUKSES.. apa itu SUKSES… ala sukan selangor…  tempat cungkil bakat atlit b4 dorang ke SUKMA…. semalam malas nak ikut… disebabkan  bendera Jepun datang menyerang jadi aku tak de la rasa selesa sangat… tapi ari nie kire OK la..
First venue dekat Dewan Sri Bernam, Sabak Bernam… ( kira  cam balik kg la nie…) Kat sini ada pertandingan Silat… tapi aku tak musuk tgk pun.. lepak kat luar dgn staff dia… malas aku  nak masuk.. lagi pun myman duk kat atas pentas… tak kose aku nak ngikut…..  baik lepak luar dapat gak nganyam ketupat…( ahaksss)  tapi tak tunggu sampai abis pun…
pastu lari ke tailor aku…( tu la tujuan utama aku ikut )  nak ngantor baju raya…( ada la lebey kurang 5 pasang)  wakakkakakka satu beg plastik besor aku antor… geleng kepala myman dgn drebar dia tgk… kot ye pun bajek bejek la nak tempah baju rayo….  seb baik ada alasan.. baju anak anak sekali… baju paknye.. tompah sendiri… (Jgn la korang ikut perangai nie)  abis tempah baju.. singgah jap jumpa FIL aku… tak kan tak jumpe dah dekat dah pung…! kejap ajer… pastu dessup g puchong.. ada event badminton plak…
sampai sampai rupenye dorang tgh tggu myman dgn Pengerusi SBA …  aku masa nie lepak la kat tempat bagi hadiah dgn staff dia… so event pun mula… very simple.. ucapan alu aluan… pastu terus bagi adiah… myman sampai kan utk adiah berpasukan…
bile cakap pasal sukan nie la.. keuntungan pada daerah yg dekat dgn bandar macam petaling (shah alam bwh petaling), klang….. yg lain lain tu baru nak membangun… 4 example…kemudahan sukan dan fasiliti serta jurulatih dan pengurus lebih teratur di daerah daerah  begini… bukan nak memperkecilkan daerah lain.. ada juga yg berpotensi melahirkan atlet yg bagus.. suma tersekat dgn kemudahan dan kekurangan..( aku  bercakap bedasarkan pandangan aku..) mcm cth sukan bowling…. di daerah sabak, hulu selangor, mana ada bowling… so bile nak berlatih kena turun ke daerah yg ada kemudahan tersebut… kalau dekat tak jadi masalah rasanya…..  opssssssss termelalut plak…
so korang layan ajer pic yg ado nie.. sorry kualiti gambor tak cantik sebab guna henpon…
Image051

myman kalung kan pingat bagi acara berpasukan.. aku  tak ingat dari daerah mana…
 Image052

tgh bagi maskot…

Image053

Odah ( fofular jap ko kat blog akak nie)  antara staff Myman yg terlibat di belakang tabir
 Image054

Uncle n Wawa ( yg baju biru tu org persatuan aku idok le kenal..)
 Image059

myman  duk keboringan ( blakang pakai topi abg Bad) – kata myman la.. ingat seronok duk kat atas pentas atau dgn VIP.. nyusahkan… kena ikut protokol.. aku jawab senang aje… dah nama nye keje… tak buat kang kena showkos letter….( hehehhehe pejabat myman mana ada showkos letter… dorang pakai memo ajer…)





0 kelopak mawar:

Post a Comment